Supplement semulajadi

Assalamualaikum..hari nie saya nak share cite tentang supplement semulajadi.. supplement ni ialah supplement shaklee.. mesti ramai yang masih ragu-ragu dengan supplement ni kan.. dulu saya pun macam tu jugak.. sebab bagi saya kalu orang jual ubat-ubat ni jangan percaya sangat.. nanti mesti akan ada kesan sampingan.. sejak 24tahun saya hidup selama ini, saya memang takkan makan ubat walaupun saya sakit sebab saya tahu ubat tu dadah.. Allah yang akan menyembuhkan penyakit kite bukan ubat.. tapi bila saya da berkahwin, sebenarnye kite kene usaha untuk sembuhkan penyakit kite disamping tu kite berdoa supaya Allah sembuhkan penyakit kite.. Kalau saya sakit saya pergi jumpa doktor, tapi saya tak makan pun sebab saya memang susah nak makan ubat.. bila saya diizinkan oleh Allah mendapat zuriat yang pertama macam - macam komplikasi saya dapat.. kencing kotor la..pastu terlebih due la.. kaki selalu kejang.. pastu bila da dapat baby, uri tertiggal kat dalam.. susu badan tak keluar.. bila susu badan ada tapi cair la... Allah, macam- macam ujian Allah bagi.. sampai la saya pregnant kali kedua ni, pun dapat sakit yg sama tapi ade tambahan sakit iaitu tekanan darah rendah sikit.. pastu suspek diabetis... kaki kejang memang semestinya.. pastu sekarang nie sakit dekat sendi-sendi tulang.. apa yang saya amalkan masa pregnant anak first sama macam saya pregnant anak kedua.. saya makan ubat doktor, tu pun terpaksa sebab da kene torcher dengan doktor,haha.. saya ada jugak makan kurma, minum susu kambing, makan kismis n pati delima, sakit tu berkurang tapi badan tetap ase xselesa.. rasa macam ade yang tak cukup. sampai la husband saya tanya, 'syg ase sebab xade amik mkanan tambahan ke?' pastu saya cakap la, 'makanan tambahan apa'? husband saya cakap, ' macam supplement', supplement shaklee'.husband saya cakap,die tgok kawan isteri kawan dia makan supplement shaklee, Alhamdulillah sihat.. pastu susu bnyak.. sebelum tu husband saya cakap try search dulu pasal shaklee ni.. saya pun search, lepas search tu terus terdetik kat hati nak cube shaklee nie..Tapi bile saya tengok harga shaklee ni, ya ampun, mahalnye.. kene beli set pulak tu.. pastu saya cakap kat husband saya, shaklee ni mahal la bang.. husband saya cakap xpe, yang penting sihat.. Isteri kepada kawan husband saya tu sejak dari anak first lagi, dia da mengamalkan supplement shaklee ni.. sekarang die da ade 4 orang anak dan keempat- empat orang anak die, sumenye die bagi susu badan walaupun jarak anak dekat-dekat..rase seronok sangat dengar..

Bila da jumpa kawan husband saya tu, rupa-rupanye baru saya tahu, kalu kita xde bajet kite tak payah la beli sekaligus terus.. beli sikit-sikit dulu.. sebab supplement ni jika makan setiap hari, 2-4 bulan baru habis.. pastu kalu nak dapat potongan harga 25% masuklah jadi ahli ,dapat lah murah.. husband saya pun apa lagi, jadi ahli la..

Supplement yang mula-mula saya beli vita lea dengan ostematrix.. vita-lea untuk zat besi dan ostematix untuk kalsium.. esoknye saya puase, masa sahur saya makan vita-lea dengan otematrix,tapi saya tetap makan kurma Alhamdulillah, sepanjang hari saya berpuasa, saya tak ada rasa lapar, badan tak sakit walaupun banyak buat kerja, yang paling best tak pening pale pun.. kalau sebelum ni, sampai tengah hari je perut d aberbunyi-bunyi , lapa..tapi selama nie kalu pose tahan je la selagi boleh tahan...hihi.. tapi alhamdulillah selepas makan supplement ni, dengan izin Allah badan saya da tak sakit-sakit.. tapi sakit perut sebab baby tekan kat ari-ari standard la bagi orang prengnant kan..huhu.. pastu selalunya kaki selalu kejang, pastu sakit kat sendi-sendi tulang, bila da makan supplement nie Alhamdulillah da tak sakit da.. kuasa Allah.. yang penting kita berusaha dan berdoa untuk menyembuhkan penyakit kita.. insyallah..
KLIK SINI untuk mengetahui lebih dalam tentang supplement shaklee.


nie la supplement shaklee yang saya beli mula-mula. (vita-lea dan ostematrix)

Pastu saya tambah esp dan omega. 

Last sekali baru saya beli vita c dan b complex.. kan jimat tu.. walaupun saya beli supplement nie sikit-sikit tapi supplement yang saya beli awal-awal tadi tu, tak habis lagi sebab dalam supplement vita-lea dan ostematrix ade 120biji.. banyak kan.. 

Sebelum saya tutup entry saya nie, saya nak mintak jasa baik korang semua untuk klik dan like page 'testimoni saya selepas consume shaklee'.. lepas da klik link tu korang like testimoni saya.. Saya masuk pertandingan untuk memenangi 2 tiket percuma ke bali.. jangan lupa klik dan like tau.. Terima kasih sebab like..


MENARIK DI BLOG SAYA:
- DIARI SITI RUQAIYAH 313
- NUTRISI UNTUK IBU

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments